Värdefull

Var ju på intervju på Konstfack i förra veckan. Där hade vi fått som uppgift att skapa något utifrån ordet värdefull som vi skulle ta med oss och prata om. Tänkte att nu när intervjun är över kan jag bjuda på lite bilder på vad jag gjorde ^^
 
 
Tanken var att guld, pengar och rikedomar brukar anses som värdefullt. Men om man kollar djupare så är det väldigt personligt vad som är värdefulltt. För mig är det människorna runt om kring mig som är mest värdefulla. Därav deolika ansiktena. Ansiktena bildar även en vas/ kruka där man kan plantera en växt i. Vilket symboliserar att tillväxten och liv i vänskap och liv generellt är värdefullt. Tyckte att objektet också fick en rolig twist då det även fick en funktion. Det var ju trots allt industrideign jag sökte ^^
Nu är det bara tummarna och hoppas att det går vägen! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0