Working...

Har suttit kvar lite i bildsalen denna vecka och förra och jobbart med mitt PA. Det gjorde jag även idag. Blev klar med mina kretskortörhängen efter mycket slitande med avbitartång och mejsel för att få bort alla ojämnheter, battrisyrebehållare, liknade (gjordes underjullovet i skåne) samt slipning av alla vassa kanter och att slutligena sätta på hängare på örhängena (gjordes idag).
Plåtade lite bilder på Elin med mina örhängen. Hon fick agera modell helt enkelt. Tyckte hon blev fin i dem!

Bild för helhetsintryck. Gröna kretskortörhängen = Glad Elin :)

Närbild framsida.

Närbild baksida.

Förutom detta hann jag även med att såga till en platta att kunna sätta på baksidan på min CD-Rom klocka så att den ska hålla bättre (Anders idé, så lite cred till han) Gjorde även likadant till min kasettbandsklocka förra veckan. Så idag var det bara till att limma på alla kasettband på plattan som nu torkat efter att jag sprayat den svart förra veckan. Sprayade plattan till CD-Rom klockan blå idag. skulle ta svart men tog fel färg...men men, bara baksidan ändå så gör ju inget!



Hann inte borra hål till klockorna dock o sätta in urverk. Hade egentligen tänkt hinna med det idag. Men får ta det så fort jag har tid!

2011-01-26

Kommentarer
Postat av: Christina Turner

Hej!

Kretskortörhängen blev mkt bra tycker jag. Också att du arbetar med detaljerna.



När det gäller referenser kan det var en idé att kontakta person/konsthantverkare eller butik och göra någon form av intervju om hur produkterna tillverkas, eller när det gäller inköp till butik, varifrån köps material, produkter in? Ta reda på processen!



Detta för att ge lite mer inblick i de processer som omger tillverkning av produkter genom återvinning. Det kan också i sig bli en inspirationskälla i din egen process. Även ett kriterium för ett högre betyg.

Frågor? maila mig!

Tina

2011-01-31 @ 16:23:37
Postat av: Bildrebecka

Okej borde nog göra det då. Har ärligt talat inte tänkt på det. Men vet du någon bra man skulle kunna kontakta?

Skulle ju kunna intervjua någon på lovet isåfall. Då borde jag hinna med min planering :)

2011-01-31 @ 19:50:39
URL: http://bildrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0