Work It Harder Make It Better Do It Faster Makes Us stronger More Than Ever Hour After Our Work Is Never Over



Tar arbetet nånsin slut. Stressen pressen. Att prestera. Vara duktig. komma någonstans. Visa vad man går för. jobba joba jobba. Ingenting i livet kommer gratis. Man tar sig igenom allt arbete med någon slags skräckblandad förtjusning. Att pressa sig själv. Ge allt. Jobbigt. Men samtidigt får man alltid ut något. På ett eller annat sätt. Inte alltid det man förväntat sig, hoppats på. Men man lär sej alltid något. Särskilt då man får hålla på med något man faktiskt tycker om. Något man älskar. Men tiden. räcker den till. skulle vilja ha så mycket mer tid. Vet vad jag vill bli. eller är i varje fall 99,9 procent säker. Det skrämmer mig. Vissa är rädda för att dem inte vet vad dem ska bli. vilken väg dem ska gå. Jag är rädd för att jag vet. Rädd för att trots alla kraftansträgningar misslyckas. Stå där misslyckad... Sitter här med arbetsprover just nu. Det jag fokuserar all min energi på jusst nu. Men jag ska inte misslyckas. inte i slutändan i varje fall. Och jag ska ge allt. Alltid. Vill man något måste man ju för fan kämpa lite. Alla som vill något kämpar. På ett eller annat sätt. Vet även att man måste kunna ta både med och motvind här i livet. Hah klart jag kommer att klara av livet. Det är ju bara att ge allt! Om jag misslyckas. Tja det får vi ta då. Men då kommer jag i varje fall ha kämpat. För det är väl ändå det viktigaste?


Bara för att jag sitter mitt framför denna tavla hemma jusst nu. Älskar verkligen den tavlan. Picasso är helt fantastisk och han ger mej sjukt mycket inspiration!

Kommentarer
Postat av: Hilda

JA! klart du kommer lyckas, du är superduktig rebecka. Lycka till med arbetsproverna nu! Hur långt har du kommit?

2011-12-06 @ 21:57:05
URL: http://hildasbilder.webb.se
Postat av: Bildrebecka

Hmm har redan gjort lite saker, asså de fria uppgifterna som målningar o skulpturer, som jag ska välja lite bland :P

Men de designrelaterade uppgifterna har jag mest skissat på o börjat lite på. Lite saker på metallen typ ;)

m

en de e kul. Men mycket stress och press. som det ska va altså xD

Haha jo jag hoppas det kommer gå bra ^^

Har du börjat med någe arbetsprover än föresten? :)

2011-12-07 @ 22:14:37
URL: http://bildrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0