Cocacola lampan

Har inte lagt upp bilder på hur mina cocacola flaskor ser ut efter att de målades med glasfärg och brändes i ugn, tja 3 utav 4 målades i varje fall. Så dem bilderna kommer här :)

Genomskinlig - För vanligt ljus

Blå - För blått ljus

Röd - För rött ljus

Grön - För grönt ljus

Var även på Elektriska Svea idag (Lampaffär i Zinken) snackade med en man som jobbade där angånde min uppgift och armatur till den. Han trodde att det skulle fungera med halogenlamapa i om det var ca 5 watt i. Han sa först 10 men ångrade sig sedan. 5 var bättre om jag vill vara på den säkra sidan, och det vill jag ju såklart! De armaturer som denna affär sålde satt dock inte samman utan jag kommer trots allt få koppla själv. Det var dock ingen fara med detta sa han i lampaffären då denna armatur drivs utav batteri. Så nu kommer jag få agera elektriker också, hehe.
Han hade tyvärr slut på den midre storleken på halogenlamphållare så skulle återkomma på fredag då de fått in nya. Vi pratade även om hurt jag skulle lösa det där med själva fästet mellan lampskärmen (Cocacola-flaskan) och armaturen. Vill ju ha något som håller, ej leder ström eller är farlig på något sätt samt en hållare som är lätt att ta loss (då jag vill kunna byta ut mina flasklampskärmar enkelt) men som samtidigt inte lossnar då den hänger i fönstret och lyser. Han föreslog då att man kanske skulle kunna använda sig utav silikon eller något liknande som han kunde fixa. Jag kom i varje fall själv på en idé att man skulle kunna använda sig utav någon form av flaskförslutare som gör att man lätt kan byta ut flasklampskärmarna. sedan kan man ju ha silikon på de, altså för att få fast själva sladden i denna. Jag hade med mig en flaskförslutare och förklarade min idé för han i lampaffären och han verkade i varje fall tro på den.

Flaskförslutare.
Flaskan behöver antagligen lite ventilation också, så för göra hål i flaskförslutaren sedan!

Pratade även med mannen i lampaffären angånde mina läskburkar. Han trodde inte på halogenlampa här då jag ville ha 3 lampor i samma lampa. Han gav då förslaget att köpa en ljusslinga i någon fin färg. enkelt billigt och snyggt sa han. Kanske en bra lösning? Skulle vara väldigt fint om det lös blått eller rött ur de små hålen jag ska göra i burkarna. Kan ju till och med använda mig utav flera läskburkar då om jag vill. annars har jag bara flera smålanmor i en burk, så blir det en lampa, slinga med tre burkar. Hmmm får se hur jag gör.

2011-02-28

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0