Klar med klockorna!

Nu är jg äntligen klar med de båda väggklockorna! Och de verkar funka som de ska också! :)
Är faktiskt klar med halsbanden också och ska göra ett eget inlägg tillägnat dem då jag har bilder på dem att lägga in här på PA-Bloggen.
ska även lägga upp bilder på Cocacola flaskorna som jag nu även målat med glasfärg, men det blir nästa inlägg det.

KASETTBANDSKLOCKAN:

Lyckades tillslut borra mej ett hål i mitten, det var inte lätt att ta sej genom själva kasettbande kan jag säga och det luktade bränd plast i hela bildsalen, men tillslut så gick det i alla fall!
Har även satt dit själva armaturen (Behövde inte ordna med någon hänganorning på någon utav klockorna då det fanns i själva armaturen) och visare.
Bestämde mig sedan för att faktiskt sätta dit siffor på klockan. bara de 4 huvudsifforna dock så att det inte blir för plottrigt, ville ha klokcan både snygg och funktionell och tycker att jag lyckades ganska bra faktiskt :)
Siffrorna fick bli vita så att de inte skulle stjäla uppmärksamhet från restan av klockan då den är så färgglad.

CD-ROMKLOCKAN:

Har även här satt dit armatur samt visare. Sedan hittade jag några färggranna gem i skolan som matchade med klockans färger. Satte dit dem för att utmärka de 4 huvudpelarna på själva klockan så att man lättare ska kunna se va klockan är. Ville inte sätta dit några siffror på denna klolkcan. delvis för att skilja klokcorna åt i designen och delvis för att gemen var en kul spontan grej, lite sådär skrotkonst tänk typ med gamla gem ^^

2011-02-17

Kommentarer
Postat av: Emelie

Får jag ge feedback? (a)

Jag tycker du ska göra visarna på kasettbandklockan i någon annan färg. Vitt kanske. De är lite svåra att se xD



Men de är skitsnygga, jag kom inte hit för att klaga liksom xD fett bra :D

2011-02-17 @ 22:59:00
URL: http://emelieritarserier.blogg.se/
Postat av: Bildrebecka

Haha Hej Emelie! :D Jo jag funderade faktiskt på att göra de, fasst dem syns ju bättre irl än på bilden, får se hur jag gör ;)

Målar dem kanske vita sen då jag är klar med de andra i mitt pa ;P

2011-02-19 @ 13:10:53
URL: http://bildrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0