In progress

Så har skolan börjat igen så att jag äntligen har kunnat ladda min systemkamera.
Har tänkt om gällande vissa saker. Kretskorten tex som jag ville göra till halsband förut har jag nu tänkt skulle passa sig bättre som örhängen. Måste bara slipa ner de vassa kanterna först så att man inte skär sig på dessa.

BILDER:


Det var ett väldigt jobb att slita bort allt skit som satt på baksidan. Men med mycket möda och lite verktyg så gick det tillslut!

Gällande den lilla CD-Romklockan (Se Inlägget: Skisser Del 1) så har jag även här tänkt om. Ville göra en större klocka, och ville även att denna klocka liksom kasettbandsklockan skulle bli en väggklocka. Även kasettbandsklockan valde jag att göra lite större. Jag använde mig utav 12 kasettband istället för bara 6 stycken. Tyckte att det gav klockan helintryck en bättre känsla. Färlade även båda väggklockorna med akrylfärg.

BILDER:

CD-Romklockan



Kasettbandsklockan



Det som är kvar att göra nu på dessa klockor är att sätta fast armatur och visare (vilket jag köpt in)
Till kasettbandsklockan måste jag även fixa med ett hål i mitten där visarna kan fästas till armaturen.
Sedan behöver jag även någon slags hänganordning. Får fundera ut vilket sätt som är smartast att lösa detta på.

Sedan skrev jag ju även att jag skulle göra några helsband utav några färgglada små disketter.
Denna idé står jag fast vid.
Har även inhandlat kedja så att jag kan göra detta.

BILD:


Jag hade ju även i tanke förut att göra en lampa. Har nu kommit över några ascoola gammeldags Coca Colaflaskor, samt små väldigt snygga läskburkar.
En utav de där flaskorna hade jag i varje fall tänkt göra en lampa som man kan hänga i fönstret tror jag. Bara jag hittar en armatur till lampan som har en så pass liten att lampa att den ryms i flaskhalsen.
Sedan måste jag även komma på en smart lösning att fästa flaska i lamparmaturen. Man måste ju kunna byta lampa om den går sönder ju...
Funderar även på om jag ska måla flaskan med någon glasfärg. Vi får se hur det blir med det.
De där burkarna skulle man kanske också kunna göra någon slags lampa utav, eller kylskåpsmagneter. Har inte riktigt klurat ut vad jag ska göra med dem än, men vill gärna använda mig utav dem då de är så grymt snygga samt har en samhörighet till Coca cola flaskorna.
Ska även lägga ut mer skisser när jag funderat ut mer exakt hur jag ska gå tillväga med detta.

BILDER:



Japp det är såhär långt jag har hunnit hittils.
- Och Rebekka du MÅSTE verkligen lägga upp din projektplan snart!
- Ja jag SKA! I helgen borde jag ha tid.
Så projektplanen kommer inom kort!

2011-01-11





Kommentarer
Postat av: Agnes

Hej Rebekka! :D

Fan vad snyggt allt är, framförallt kretskorten kommer bli dösnygga!

Btw, kassettbanden är 12 st och inte 9 st ;)

Och jag tycker inte att du borde måla glasflaskorna. Om man lämnar dom genomskinliga ser man ju verkligen att det är gamla Coca-cola glasflaskor, och det är ju riktigt snyggt i sig!

Burkarna tycker jag ska bli crazy örhängen! :D

Sådär, nu fik du lite feedback XD

2011-01-18 @ 17:19:11
URL: http://agnesmasterworks.blogspot.com
Postat av: Bildrebecka

Tack Agnes! :D

Vet du vad :D

Jag har ju 4 glasflaskor o vill både ha med färg och utan, hade värsta dilemmat, så har tänkt såhär: att jag ska ha 3 i olika färg o en utan färg o så ska man kunna byta ut dem själv på lampan. Det ska nog inte vara så svårt o fixa. Man måste ju ändå kunna ta bort flakan när man ska byta lampa innuti ;)

Vad heter din PA blogg föresten? :)

2011-01-23 @ 19:56:59
URL: http://bildrebecka.blogg.se/
Postat av: Tina

Bra jobbat Rebecka!

Nu är alla delar på plats och utvecklingen går framåt. Fina klockor och vad bra att du fixat armaturen. Till cola-burkar kan man kanske använda små halogenlampor med lampfäste som går att montera upptill på burken.Kontakta en lampaffär som säljer armatur.

Vi ses på tor kl 11.05!

2011-01-24 @ 13:33:58
Postat av: Bildrebecka

Okej det ska jag kolla upp :)

skriver ner det!

2011-01-24 @ 13:36:30
URL: http://bildrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0