Klar med läskburk lampan!

Som sagt denna lampa har jag nu gjort klart :)
Det fick bli en ljusslinga till för att jag ville ha burkarna separata men ändå i samma lampa, och då sa han i lampaffären i Zinken att detta skulle vara den bästa lösningen. Jag fick då även någon fin färg som jag ville ha. Röd.
Och den fungerar utmärkt att ha som fönsterlampa. den hänger nämligen i mitt fönster nu.




Har täppt till de stora hålen upptill med ljushållare i aluminium. Varje läskburk inehåller ca 5 röda små lampor var.
Det var väl det angående denna lampa. Gjorde den även för att få en lite retro mysbelysning och det tycker jag att jag lyckats med. Tycker i varje fall att den sprider ett behagligt mysigt rött ljus i mitt rum på kvällarna :) Ett ljus som inte är för starkt eller störande på något sätt.
Så nu har jag bara en stor milstolpe kvar i mitt Projektarbete: Att koppla ihop armaturen till den andra lampan. Skulle återkomma till lampaffären vid Zinkensdamm nu på måndag då lovade han att ha fixat en ny lamphållare. Får verkligen hålla tummarna på att han verkligen har fixat rätt storlek denna gång, annars vet jag faktiskt inte vad jag gör...
Aja jag får helt enkelt hålla tummarna och hoppas på det bästa. allt ska ju vara klart för feedback den 11 mars, altså fredag nästa vecka. inte lång tid kvar nu!

2011-03-06

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0