Läskburk lampan

Vet fortfarande inte om jag ska göra en lampa utav denna, eller en liten ljusslinga, altså några ljus från en sljusslinga i varje burk (har ju tre 3 stycken läskburkar)
Om jag gör en enda lampa, med halogenlampan ska jag nog stapla alla tre burkarna på varandra så att de bildar en enda lång lampskärm. Men det negativa med detta är att en 5 watts halogenlampa antagligen inte kommer kunna sprida sitt ljus över hela skärmen. Har nämligen gjort små hål i burkarna där ljuset ska kunna sippra igenom. Behöver starkare sken då för att hålen i burkarna ska kunna komma till sin fulla rätt.
Lite svårt att förklara hur jag menar så visar lite bilder på hur jag gjort:

Cocacolaburken

Spriteburken

Fantaburken

Men å andra sidan vågar jag inte riskera att ta en starkare Halogenlampa då han i lampaffären rådde mig att inte göra det. Så det lutar nog åt att använda mig av en ljusslinga till dessa burkar i varje fall...Då kan jag även ha någon fin färg som röd, blå, grön, eller någon annan färg. Rött tror jag skulle bli väldigt snyggt. Lite mysbelysning sådär. Om jag använder mig utav en ljusslinga behöver burkarna inte heller sitta ihop utan kan vara var för sig men ändå höra ihop. Gillar den tanken. Men jag får se, har till på fredag och bestämma mig som sagt. Då har dem fått in den midre storleken på halogenlamphållare (som jag behöver till min cocacola-flask lampa).

2011-03-02

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0