Jag målar bara på natten...

...Eller i varje fall mest på natten.

Håller på med en tavla. Mest för att jag älskar att måla. Särskilt då man är ensam hemma.
Men tavlan kan kanske även användas till arbetsprov med. Det är de som mest snurrar runt i huvudet på mej för tillfället.
Den är absolut inte klar än. Fotot med Web camen gör heller inte bilden någon rättvisa direkt. Den är finare i verkligheten. Det är alltid tavlor. Men finast är dem nog ändå i huvudet. Idéerna är de allra vackraste, sorgligaste, gladaste, mest aggresiva, fridfulla, sensuella... Ja de mest känslosamma helt enkelt. Det är där inne allting som gör en till människa finns. Det man försöker få ut på papper, duk, genom fotografi, skrift eller annat.
Att måla för mej är att bearbeta känslor och intryck. Få ur mej saker och ting. Kunna slappna av och bara vara jag. Därför jag oftat målar på natten tror jag. Att måla är som att drömma. Och drömma gör man ju på natten.
Så nu ska jag fortsätta drömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0